יתרונותיו של הליך הגישור

בחירה בהליך הגישור במקרים מסוימים מאפשרת לצדדים להנות מיתרונותיו הברורים, על פני אלטרנטיבות אחרות המובילות לסיום בסכסוך (בית משפט, בוררות, פשרה):

הליך מהיר ויעיל לעומת האלטרנטיבות – תלוי תיק ומורכבות אך לרוב מסתיים במספר פגישות (פגישה לרוב אורכת בין שעתיים וחצי לשלוש שעות).
הליך זול משמעותית לעומת האלטרנטיבות – עלות ניהול הליך גישור הנה כעשירית מניהול הליך משפטי. מכל זווית בה נבחן את הסוגיה, נראה שהליך הגישור זול במאות אחוזים מכל אלטרנטיבה אחרת.
זמינות – ניתן לקיים את הגישור במועדים הנוחים לכל הצדדים, בקצב שמוכתב על ידי צרכי הצדדים והמגשר.
שמירה על סודיות, דיסקרטיות ופרטיותם של הצדדים – הליך הגישור הוא סודי ודיסקרטי ואינו פומבי. מה שנאמר בחדר הגישור נשאר בחדר הגישור.
חיסיון – הצדדים אינם יכולים להשתמש בדברים שהוצגו בגישור כטענה משפטית במידה ופונים לבית המשפט בשלב מאוחר יותר, בהתאם לסעיף 79ג(ד) לחוק בתי המשפט. החיסיון מאפשר לצדדים להציע פתרונות ולחשוף מידע שלא היו נכונים להעביר לצד השני בהליך משפטי.
פתרונות יצירתיים – בהליך הגישור יש אפשרות להסכים על פתרונות יצירתיים ובכך "להגדיל את העוגה". ניתן להסכים על כל דבר כל עוד זה חוקי ומוסרי.
סיום הסכסוך ב- Win – Win Situation – סיום הסכסוך כך שכל הצדדים מרוצים באמצעות הסכם המשרת את הצדדים והאינטרסים שלהם בצורה מיטבית.
הליך המאפשר לצדדים "להחזיק במושכות" – בהליך הגישור הצדדים הם מציגים בעצמם את המקרה מנקודת מבטם, ומצויים לאורך כל ההליך בשליטה מלאה לגבי התוצאה – הסכם אליו שואפים המבטא את הסכמות הצדדים.
מחויבות גבוהה לקיום ההסכם – מכיוון שההליך הוא רצוני, אין אינטרס להפר את ההסכם לו הסכים בגישור.
• אפשרות להמשכיות קיום מערכת יחסים עסקית – שמירה על מערכת היחסים בין הצדדים.
הליך רצוני, ללא כפייה ומבוסס על הסכמת הצדדים – הליך הגישור הנו הליך הדורש הסכמת הצדדים לאורך כל ההליך, יוצא מכך כי ניתן להפסיק את ההליך בכל שלב, אם צד מזהה כי עדיף לו לפנות לאלטרנטיבות או כי ההליך אינו מתאים לו.
• ניטרליות – המגשר הנו גוף שלישי ניטרלי לחלוטין בכך שאינו מייצג אף צד או את האינטרסים שלו, אלא נמצא רק בשביל לסייע לצדדים לנהל את המו"מ בצורה יעילה
אווירה נעימה נינוחה וחופשית – הליך הגישור מתנהל באווירה חופשית ולא פורמלית, אין עדויות או הצגת ראיות. המטרה היא לא לקבוע מי צודק ומי טועה אלא לנסות להגיע להבנות ולסיים את הסכסוך.

מידע נוסף ניתן למצוא גם באתר של המרכז לגישור יזמים WeAgree 

לשיחת היכרות ללא התחייבות או לקביעת ישיבת גישור – צרו קשר עכשיו.

אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או מצג ו/או חוות דעת משפטית. החומרים באתר הנם לידע כללי בלבד ואין להסתמך ו/או לפעול בהתאם לאמור לעיל ללא ייעוץ משפטי עם עו"ד בנוגע למקרה הספציפי ובחינת המקרה לגופו. אין בפוסט זה כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הכותבת או המשרד. אין לראות באתר ייעוץ משפטי או מקצועי אחר.

© כל הזכויות שמורות לשיר עדני צור משרד עו"ד, גישור ויישוב סכסוכים. אין להעתיק, להציג בפומבי או להשתמש בתכנים המפורסמים באתר, ללא קבלת אישור מפורש בכתב מהמשרד.