פירוק חברת יחיד

פירוק מרצון של חברת יחיד

מהי חברת יחיד? חברת יחיד הנה חברה אשר לה מאפיינים מיוחדים. בשונה מחברה רגילה, חברת יחיד רשומה ומורכבת מבעל מניות יחיד, שאינו תאגיד, אשר משמש גם כדירקטור היחיד של החברה. לאור ייחודה, רשם החברות איפשר תהליך מקוצר וייחודי לפירוקה.

פירוק מרצון של חברת יחיד הנו הליך המיועד לחברות בעלות כושר פירעון בלבד. במילים אחרות, חברות אשר יכולות לממש את כל נכסיהן ולסלק את כל החובות וההתחייבות של החברה במלואם, תוך פרק זמן שנקבע על ידי רשם החברות. בעוד שהתקופה שנקבעה לפירוק חברה רגילה היא שנים עשר חודשים, עבור חברת יחיד קבע רשם החברות תקופה מקוצרת של ארבעה עד שישה חודשים בלבד.

ההליך המקוצר של פירוק חברת יחיד מומלץ על ידי רשם החברות לחברות אשר אין בבעלותן נכסים או חובות רבים. יש לציין כי פירוק חברת יחיד אינו חייב להתבצע בהליך המקוצר וניתן לפרק את החברה במסלול הפירוק הרגיל, אך ההליך בהתאם יהיה מורכב יותר מבחינת שלביו וכן מבחינת משך זמן הפירוק.

ייחודו של ההליך המקוצר בולט גם באפשרות של בעל המניות היחיד למנות את עצמו כ"מפרק החברה". יש לציין כי יש ברשותו אפשרות בחירה למנות גם אדם אחר.

בהליך הייחודי של פירוק מרצון של חברת יחיד ישנה אפשרות לקבל פטור מתשלום אגרה שנתית עבור השנים בהם החברה לא הייתה פעילה ובנוסף לא ניהלה חשבונות בנק.

לאחר השלמת הליך הפירוק תתקבל אסמכתא מרשם החברות על חיסול החברה.

לפירוק חברת יחיד ו/או התייעצות ללא התחייבותצור קשר עכשיו.


אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או מצג ו/או חוות דעת משפטית. החומרים באתר הנם לידע כללי בלבד ואין להסתמך ו/או לפעול בהתאם לאמור לעיל ללא ייעוץ משפטי עם עו"ד בנוגע למקרה הספציפי ובחינת המקרה לגופו. אין בפוסט זה כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הכותבת או המשרד. אין לראות באתר ייעוץ משפטי או מקצועי אחר.

© כל הזכויות שמורות לשיר עדני צור משרד עו"ד, גישור ויישוב סכסוכים. אין להעתיק, להציג בפומבי או להשתמש בתכנים המפורסמים באתר, ללא קבלת אישור מפורש בכתב מהמשרד.