בעל דירה – מדוע לא ניתן להסתפק בחוזה שכירות דירה סטנדרטי?

בעל דירה – הגן על הנכס שלך וזכויותיך כבעל נכס!

כבעל דירה אתה מעביר את הזכות להתגורר בנכס שלך לאדם זר וחיצוני. מובן לחלוטין כי ישנם חששות להבטחת ערכו של הנכס ורצונך להגן על נכסך כך שיוותר תקין ושמיש כפי שמסרת אותו.

בימינו, כאשר שוכרים מתחלפים ללא הפסקה, לעיתים אף כל שנה וגם תוך כדי השנה, משאלת ליבו של כל בעל דירה היא לא רק למצוא אדם המוכן לשכור את דירתו במחיר המבוקש, אלא חשוב מכך – למצוא שוכרים אמינים, אשר ישמרו ויתחזקו את הנכס שלך, כך שבתום החוזה תקבל את נכסך כפי שמסרת אותו בתחילת החוזה לשוכר.

כיום על כל דירה שמתפרסמת יש מספר רב של שוכרים מתעניינים, לפיכך בעלי דירות רבים נוהגים להעביר פרטים אודות הדירה ולנהל משא ומתן בטלפון, ואף לתאם הגעה לדירה עם השוכר הנוכחי, מבלי לפגוש את השוכר ולו פעם אחת.
כפועל יוצא מכך, הפגישה וההיכרות הישירה והראשונית עם השוכר החדש היא בעת הפגישה של חתימה על חוזה השכירות. בפגישה קצרה זו אין בעל הדירה יכול לדעת באמת מי עומד מולו והאם מדובר בשוכר אמין שישמור על נכסו היקר לו מכל (וסביר להניח כי מהווה חלק משמעותי מהונו), ידאג להעביר את דמי השכירות במועד ויפנה את הדירה בתום תקופת השכירות ללא בעיות. אי לכך, ישנה חשיבות עליונה לחתום על חוזה שכירות דירה מקיף ומקצועי, התפור ומותאם עבור הדירה הספציפית וצרכיו של בעל הנכס.

כיום, רבים מבעלי הדירות נוטים "לחסוך" ולהשתמש בחוזה סטנדרטי שמצאו באינטרנט או מנסחים חוזה בכוחות עצמם, אך למעשה אינם מבינים כי "החיסכון" הנו זמני בלבד. כאשר משתמשים בחוזה סטנדרטי שאינו מיועד לנכס הספציפי ולבעל הדירה הספציפי, בעל הדירה נותר "חשוף" בסיטואציות רבות לנזקים במושכר, להפסדים וכן להוצאות לא מתוכננות. למשל, סיטואציה בה השוכר מסרב לפנות את המושכר בתום תקופת השכירות, קיומה של מחלוקת לגבי אחריות על תיקונים שונים במושכר או תשלום על נזקים שנגרמו, הטלת אחריות לביטוח הנכס וכיוצא בזה.

בניסוח חוזה שכירות דירה על-ידי עו"ד הבקיא בדיני השכירות, יינתן דגש על הצרכים והתנאים הדרושים לבעל הדירה מהשוכר, על הגנת הנכס המושכר וכן שמירת האינטרסים והזכויות של בעל הנכס. יתרה מכך, יש בעלי דירות המעדיפים כי עו"ד יתלווה אליהם לפגישת החתימה, על מנת שיפקח ויוודא כי החתימה מבוצעת כהלכה וכנדרש על פי דין.

להתייעצות ו/או ניסוח חוזה שכירות עבור הנכס שלך – צרו קשר עכשיו!

ישנם נושאים רבים להסדיר בחוזה שכירות, בין השאר, מסירת והחזרת המושכר, דמי השכירות, תקופת השכירות וסיומה, מועד התשלום ומיקומו, חובת תיקון המושכר ותרופות בשל אי תיקון, מטרת השימוש במושכר ואופן השימוש, תרופות כלליות בשל הפרת חוזה וקביעת ביטחונות ו/או ערבויות.
בכל אחד מהנושאים המתוארים לעיל יש להתאים את חוזה השכירות עבור הנכס הספציפי שלך והצרכים שלך כבעל דירה. שימוש בחוזה סטנדרטי אינו מהווה תחליף ראוי ומספק. יתרה מכך, חיסכון שולי בעלות הראשונית עלול להתברר בדיעבד כטעות מרה בהמשך, המתבטאת בקשיים בפינוי השוכר מהמושכר בתום תקופת השכירות, נזקים בדירה, אי תשלום דמי השכירות בזמן ועוד.

יש לזכור כי ההשקעה שלך בניסוח חוזה שכירות על ידי עו"ד היא חד-פעמית, אך תשמש אותך לתקופה ארוכה (למעט עדכונים הנדרשים מעת לעת). בעל דירה – אל תהסס לפנות לעו"ד לניסוח חוזה שכירות דירה, המותאם עבורך ועבור נכסך, שיבטיח את זכויותיך כבעל דירה ויגן על נכסך.

לניסוח חוזה שכירות המותאם לנכס ולצרכים שלך – צרו קשר עכשיו!


אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או מצג ו/או חוות דעת משפטית. החומרים באתר הנם לידע כללי בלבד ואין להסתמך ו/או לפעול בהתאם לאמור לעיל ללא ייעוץ משפטי עם עו"ד בנוגע למקרה הספציפי ובחינת המקרה לגופו. אין בפוסט זה כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הכותבת או המשרד. אין לראות באתר ייעוץ משפטי או מקצועי אחר.

© כל הזכויות שמורות לשיר עדני צור משרד עו"ד, גישור ויישוב סכסוכים. אין להעתיק, להציג בפומבי או להשתמש בתכנים המפורסמים באתר, ללא קבלת אישור מפורש בכתב מהמשרד.